יום שישי, 14 באוגוסט 2009

איזה לא כיף לנסוע בתחבורה ציבורית (תלונה על אגד אבל לא רק)

נסעתי לאמירים היום,
אישתי וילדי כבר היו שם ואני התכוונתי לנסוע ברכבת לעכו ומשם באוטובוס לאמירים.

הרכבת התעכבה ויצאה מהרציף הלא נכון ובאיחור - לא יודע בדיוק למה - אבל לא זו הנקודה.

כשהרכבת הגיעה לאיזור חוף כרמל התקשרתי לאימי לברר באיזו שעה אמור לעבור בעכו אוטובוס לאמירים.
היא אמרה לי שיש אוטובוס (שאני בטח לא אספיק להגיע אליו) ב 16:45 וזה שאחריו ב 17:05, זמנים משוערים כמובן.

הרכבת הגיעה לעכו בשעה 16:43 (לפי שעוני) והחלטתי לנסות, ספק ללכת מהר, ספק לרוץ לכיוון תחנת האוטובוס, תאמינו או לא - הגעתי בזמן - ואני לא רק מתכוון לפי השעון - אני מתכוון לפני האוטובוס שהגיע דקה אחרי לתחנה.

האמת, הייתי די מרוצה שהחלטתי לרוץ.
אלא מה, שביעות הרצון שלי התחלפה מהר מאוד בתערובת של כעס ואכזבה, האוטובוס (קו 361) העלה כ-4 אנשים והודיע שאסור לו להסיע יותר מ-10 אנשים בעמידה, סגר דלתות ונסע, משאיר אותי ועוד אנשים רבים אחרים לעמוד בתחנה.
קו 500 שגם הוא התאים לי (אם כי הוא מגיע רק לצומת חנניה ולא עד אמירים ממש) עבר ליד התחנה כרבע שעה מאוחר יותר ולא טרח אפילו לעצור, זה לעומת הנהג של קו 361 שהיה אמור להגיע ב 17:05 ובסוף הגיע בערך ב 17:25 שדווקא כן עצר, פתח את הדלת ואמר משהו כמו "אסור לי לקחת יותר מ-10 אנשים בעמידה, אתם צודקים בכל מה שתגידו, אני מצטער אבל אסור לי", סגר את הדלת ונסע. בשלב הזה התייאשתי והחלטתי לקחת מונית שירות לכרמיאל, ההנחה הייתה שהרבה נוסעים ירדו בכרמיאל מהאוטובוס וכך אוכל לעלות עליו שם.
בדרך היה פקק לא נורמאלי (שמסתבר שהוא קבוע שם בשעות\ימים האלו) לפני צומת אחיהוד למגיעים מכיוון עכו.

בסופו של דבר נפגשתי עם אחי שבמקרה היה בכרמיאל והמשכתי איתו לאמירים.

ואני שואל:
1) למה לעזאזל כשאוטובוס מגלה בעכו שהוא מלא לא מוציאים מיידית מעכו אוטובוס ריק נוסף ?
2) למה כשאוטובוס כזה בכל זאת אוסף את ארבעת האנשים האחרונים שהוא יכול להכניס הוא לא נותן עדיפות לנוסעים שאין עבורם קו חלופי ? (כלומר לדעתי ה361 בעכו היה צריך לקחת אנשים שצריכים לנסוע מעבר לכרמיאל ולא כאלו שנוסעים לכרמיאל שעבורם קיימים קווים נוספים)
3) למה משטרת ישראל יכולה להקצות משאבים בשביל לתפוס נהגים שנוסעים קצת מעל המהירות המותרת אבל לא יכולה לכוון רמזור כך שאפשר יהיה לנסוע במהירות המותרת ?
4) למה זה בסדר שיעמדו באוטובוס 10 אנשים אבל 15 זה כבר לא ?
5) למה בימי חמישי כשיש כמויות גדולות של חיילים שנוסעים הבייתה לא מתגברים את מערך התחבורה הציבורית במידה מספקת ?
6) למה בחו"ל יכולים להגיד לבן אדם - "תרד מהרכבת בתחנה שהיא תעצור בה ב-13:23" וב-13:23 הרכבת תהיה בתחנה הנכונה וכאן מתקשים להגיד את זה אפילו על שעת היציאה של הרכבות ?
7) למה אף אחד לא מחשב עלויות של פקקי תנועה ? ואני מתכוון כולל עלויות זמן של אנשים, עלויות דלק, עלויות של זיהום אוויר ועושה משהו כדי להקטין אותם ?
8) למה הגודל של תחנות אוטובוס הוא כזה שהן יכולות להכיל 10 אנשים בערך כשבפועל צריך שם מקום ל 30 ויותר ? שצריכים לעמוד בשמש \ גשם ?
9) למה לעזאזל עדיין אין חוק שאוסר עישון בתחנות אוטובוס\רכבת ובמרחק סביר מהן (וכל המרבה הרי זה משובח...) ?

ואחרון אחרון חביב - למה מתפלאים אח"כ שאנשים לא רוצים לנסוע בתחבורה הציבורית ?!


תגובה 1:

יאיר אמר/ה...

תשובות לפי סדר השאלות:
1. כי באותו זמן אין אוטובוס פנוי בתחנת המוצא. את נפח התנועה הנתמך קובעים מראש, לא בזמן אמת, ומעולם לא התחייבו על רמת שירות מסויימת.
2. כי אם היתה עדיפות לנוסעים מסויימים, כל הנוסעים היו טוענים שאין להם קו חלופי. אנחנו בכל זאת בישראל.
3. כי לתפוס נהגים שנוסעים מהר זה קל, ממש פשוט להפעיל מכמונת ולתת רפורט. תחשוב על רמת הסיבוך שבכוונון רמזור.
4. כסת"ח, וכל מילה נוספת מיותרת.
5. כי אין להם שום אינטרס לעשות את זה. את התשלום על החיילים הם קיבלו מראש, בלי שום התחייבות להגדלת קיבולת הנוסעים.
6. לא בכל חו"ל. אני די בטוח ששירות הרכבות המצרי סובל מאיחורים...
7. אתה מוזמן לחשב. כדי להקטין את העלויות האלה, אני מוכן להתערב שתזדקק להשקעה; ואז נראה אותך משכנע את הממשלה שזה יותר חשוב ודחוף מכל סעיף אחר שנמצא בספר התקציב - למשל שיפוץ מבנה המועצה הדתית בעפולה.
8. כי זה יקר ולא יגרום להגדלת הרווחים.
9. נגיד שהיה, מי יאכוף אותו ואיך? ראית כמה זה הצליח במסעדות ומועדונים...

Clicky Web Analytics