יום שבת, 18 באפריל 2009

מתמטיקה של ילדים - כמה זה שתיים ועוד שש ?


לא פעם אני נתקל בהתנהגויות של ילדי שההיבטים או מושגים מתמטיים שקשורים אליהן שמשאירים אותי פשוט מתפעל.

לדוגמא הזו אני קורא "כמה זה שתיים ועוד שש?".

הסתובבתי עם מעיין ביתי (בת 6) וחיפשנו בית מסויים,
תוך כדי החיפוש מעיין שואלת אותי - "אבא - כמה זה שתיים ושש ?".

"שתיים ליד שש או שתיים ועוד שש? " שאלתי אותה כדי לוודא שאני נותן את התשובה הנכונה.
"שתיים ועוד שש" הבהירה מעיין והתשובה שלי לא אחרה לבוא: (ושוב אני מקווה שכולם מנחשים) "שמונה".

כמו בפוסט הקודם שלי בנושא לא הייתי כותב על זה אם בזה זה היה נגמר
אבל התגובה של מעיין ממש הפתיעה אותי.

היא חשבה מספר רגעים ואמרה: "אבא, ארבע ועוד ארבע זה שמונה - אני שאלתי כמה זה שתיים ועוד שש".

זו תגובה מאוד מפתיעה מבחינתי דווקא מכיוון שלכולנו זה נראה "בסדר גמור" שמונה יכול להיות מבוטא כסכום של כל מיני זוגות של שלמים.

אבל מי אמר שזה כל כך סביר ומתבקש ?

למעשה השערות מתמתיות כבדות מאוד קיימות שמדברות על פירוקים לא שונים בהרבה של מספרים שלמים שלא יכולים להתקיים.

מישהו מהקוראים יודע אילו השערות\משפטים דומים לתהייה שהוצגה כאן על ידי ביתי ?

אין תגובות:

Clicky Web Analytics